SYYSKOKOUSTERVEISET JYVÄSKYLÄSTÄ!

YSTEAn sääntömääräinen syyskokous pidettiin lauantaina 18.11.2017 Sokos Hotel Alexandrassa.

Paikalle oli saapunut joukko ystealaisia eri puolelta Suomea tapaamaan toisiaan ja osallistumaan iltapäivän aikana varsinaiseen päätöksen tekoon. Mutta ennen varsinaista syyskokouksen osuutta heti tervetulokahvien jälkeen oli ohjelmassa mielenkiintoinen vuoden 2017 YSTEA stipendillä palkitun Anu Uhtion luento.

Aihe oli ”Työn imu järjestötyössä” ja se perustuu hänen pro gradu tutkielmaan (Jyväskylän yliopisto 2017) ”Sydämellä me tehdään, vaan ei sydänverellä.” Luentoesitykseen pääset tästä linkistä.

Syyspäivä oli harmaa ja hiukan sateinen ulkona, mutta kokoustilan väellä oli hymy suorastaan korvissa, kun ERTOn puheenjohtajan Juri Aaltosen Skype-tervehdyksen lopuksi hänen koiransa, ilmestyi ruutuun syyskokouspäiväämme piristämään.

Yleisön ilo oli jo sitten ylimmillään viimeistään siinä vaiheessa, kun paikalle tuli naurukouluttaja Vesa Karvinen hauskuuttamaan omintakeisella huumorillaan.

Maittavan lounaan jälkeen päästiin aloittamaan varsinainen syyskokous, missä käsiteltiin sääntöjen syyskokoukselle määräämät asiat, joita ovat mm. hallituksen jäsenten valinta sekä toimintasuunnitelma ja talousarvio vuodelle 2018.

YSTEAN uudeksi puheenjohtajaksi kaudelle 2018-2019 valittiin Miska Keskinen Kaarinasta. Hän edustaa TES-sopimusalalla sosiaalialan järjestöjä (SJ).

Muut YSTEAn hallituksen jäsenet ovat:

Markku Keinänen 2018 AVAIN, Jyväskylä

Nina Niininen 2018 TP, Helsinki

Teuvo Kaartti 2018 SP, Hämeenlinna

Harri Kyyhkynen 2018 SP, Rovaniemi

Sari Kurimo 2018 TP, Tampere

Raija Similä 2018-2019 SJ, Oulu

Katja Palkoma 2018-2019 SP, Ylistaro

Tarja Nieminen 2018-2019 SP, Nokia

Heli Lahtinen 2018-2019 SP, Jyväskylä

Hilkka Lahti 2018-2019 SJ, Oulu

Syyskokouspäivän ilta jatkui osalla ystealaisista vielä kokouksen jälkeen teatterin merkeissä Jyväskylän kaupungin teatterin esityksen ”Onnen sirpaleet” parissa sekä myöhemmin illalla Duo Tornadon musiikkia kuunnellen paikallisessa ravintolassa sekä  muuten iltaa viettäen.